Ennyien jártak nálam

2011. május 16., hétfő

Hotdog

Mindig is szerettük az ilyen ételeket, de a mostani hotdog és hamburger árak mellett az ember nem veszi meg magának.....én legalább is nagyon drágállom. :)
Sokat kutakodtunk, hogy itthon mit lenne érdemes megcsinálni, amiben ugye a kifli volt igazán a lényeg. Párom talált rá erre az amerikai hotdogra, amit sajnos fogalmam sincs, hogy hol talált, de a kifli receptje, ha jól emlékszem Margit2 oldaláról van. :)
Nagyon finom a kifli és nem egy szimpla hotdog. A virsli mellett csemege uborka és pirított hagyma van. És fantasztikusan finom. Mi azóta csak ezt csináljuk, amióta kipróbáltuk. :)
A recept:
  1. A kifli: 
  • 50 dkg liszt
  • kb. 2,3 dl tej
  • 5 dkg margarin
  • 1,5 tk só
  • 1,5 tk cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tojás a tetejére.
A tejet langyosra melegítjük és felfuttatjuk benne az élesztőt. Amíg az élesztő dolgozik, a lisztben elmorzsoljuk a margarint, hozzáadjuk a cukrot és a sót, majd az élesztős tejet. (Én az élesztőt, nem az összes tejben szoktam felfuttatni, hanem kb. 1,5 dl-ben, mert a liszttől függő a tej mennyisége, így lehet, hogy több kell hozzá, lehet, hogy kevesebb.) Hozzáadom az élesztős tejet és összedolgozom a tésztát. Hagyom kelni kb. egy órát, majd megformázom a kifliket (én 5 db-ot szoktam csinálni ebből) és így is hagyom őket kelni egy kicsit. A tetejüket megkenem tojással és 180 fokos sütőben sütöm őket.
Most párom kedve miatt én tettem rá szezámmagot is. :)

Ha a kiflink kész, a nehezén már túl vagyunk, de még nincs véga a dolgunknak. :D Hagymát vékony szeletekre vágunk, beleforgatjuk lisztbe és forró olajban kisütjük. Nem kell megijedni tőle nagyon finom a hotdogban. A virsliket megfőzzük, az uborkát meg felkarikázzuk és már pakolhatjuk is össze a saját hotdogunkat.

Nincsenek megjegyzések: