Ennyien jártak nálam

2010. augusztus 10., kedd

Mindennapi kenyerünk :D

Közkívánatra a kenyér receptünk.... :D
Először is köszönet a receptért a Margit2 honlap lelkes háziasszonyainak,akik kísérleteznek sütögetnek,főznek én meg lelkesen vadászok a jobbnál jobb receptek között,amiket utána nekem már csak a saját ízlésünkhöz kell igazítanom.
Ez az egész kenyérsütögetés lassan 3 éve indult,amikor összeköltöztünk a férjemmel.Mivel ide költöztünk a semmi közepébe :D,ahol még bolt sincs (ahogy mások szoktak minket sajnálni :P )el kellett gondolkodni,hogy hogyan is küszöböljük ki a kenyér vásárlás dolgát napi szinten,mert hát a hétvégén 1 kiló kenyérért 5 km-t menni az nem igazán felüdülés.Így vettünk egy kenyér sütő gépet,amihez ugyan volt recept,de eddig nem hallottuk senkitől,hogy jó lett volna,így elkezdtünk neten kutakodni és megtaláltuk. :D
Na most azt kell,hogy mondjam,hogy a géppel készült kenyér is sokkal jobb a boltinál,és addig amíg mind a ketten dolgoztunk kényelmes is volt,mert hazajöttünk munkából kb. 5 perc alatt összeöntöttünk mindent a gépbe és 2 óra múlva már ott volt a friss kenyér az asztalon.
Amikor anyuéknak elromlott a gép és szervízba került (mert anyuékat és anyósomékat is sikerült meggyőzni arról,hogy ez a kenyér sokkal jobb),anya elkezdte kézzel gyúrni a tésztát,keleszteni és sütőben megsütni,na hát ennek a végeredménye az lett,hogy már több,mint egy éve el van csomagolva a kenyérsütőnk,mert így még finomabb a kenyér,és egy kis gyakorlással az összedolgozás is meg van 5-10 perc alatt,szóval abszolút nincs vele több szöszölés,mint amikor a gépbe csináltam.
A recept és pár kép: 65 dkg liszt
                                3,5 dl víz
                                2,5 dkg friss élesztő
                                2 tk só
                                2 tk cukor
                                0,5 ek ecet
                                2 ek olaj
Én ettől a recepttől annyiban tértem el,hogy 70-71 dkg lisztet használok hozzá.
Mielőtt neki kezdenénk az egésznek,1,5 dl langyos vízben felfuttatjuk az élesztőt (ez annyi időt vesz igénybe,amíg egy keverő tálba beleteszek mindent).A liszthez adjuk a cukrot,sót,ecetet és az olajat,majd hozzáöntjük az élesztős vizet és a hiányzó 2 dl vizet is.Összedolgozzuk a tésztát,letakarjuk és kb. 1 órát kelesztjük.Én 180 fokon szoktam sütni,az hogy meddig sütöd a sütődtől függ,az enyémben kb. 3/4 óra alatt sül meg.
És a képek,ami nem túl részletes.... :D

8 megjegyzés:

Jucus írta...

Én most nagyon éhes lettem,ráadásul leghamarabb 2 nap múlva ehetek kenyeret-már nagyon hiányzik:(

Nagyon jól néz ki!
Köszi a receptet:)

Unknown írta...

Jucus, én most a képen látható kenyeret eszem és biztosíthatlak nagyon finom és tápláló eleség... :D
Csak ajánlani tudom mindenkinek, gyors, egyszerű, finom...

Jucus írta...

Már én is csináltam és igazad van,tényleg nagyon finom:)

Angi írta...

persze én már osztogattam és a kis csapatunkból egy páran már megcsinálták otthon....úgyhogy ez már csak ráadás,mert képet nem mutattam nekik :D

evi0610 írta...

Hmmmm...naon jól néz ki! Már érzem is az illatát!

Unknown írta...

na igen, ezt a kenyértésztát húsvétkor megtöltöttem egész főtt tojással, szeletelt házi sonkával, reszelt trappista, és füstölt sajttal, majd megsütöttük és amikor a kígyót szeleteltük egész jó dolgok voltak belül...
de a focaccia is készíthető belőle, nem sokban különbözik az olasz kenyértésztától, csak napraforgó olaj helyett, egy kis olíva olajat kell tenni bele, meg talán egy kis zúzott fokhagymát, rozmaringot és örülünk Vincent...

Nyuszi! Feltehetnénk a gyors leveles tésztát is, mondjuk több formában... úgyis megenném! :D

Angi írta...

Jól van Nyuszi majd összedobunk egyet a jövőhéten... :D

szinez írta...

Én is készítettem már. Finom és az enyém is pont így nézett ki :)