Ennyien jártak nálam

2010. október 6., szerda

Leveles tészta

Már elég régen megígértem,hogy felteszem,de csak most jutottam el odáig,hogy tényleg csinálok egyet,mert úgy volt,hogy párom itthon lesz velünk,de aztán valaki tönkre tette ezt....
Előre is elnézést,de fogalmam sincs,hogy honnan,melyik oldalról van ez a recept,mert nem én találtam rá,hanem párom.
Ez egy gyors leveles tészta,amivel nem kell egész nap bíbelődni, pár perc alatt  megcsinálod a tésztát és utána 20 perc pihentetés a hűtőben és már töltheted is.Én is kétkedve fogadtam,mert én is csinálta már leveles tésztát és bevallom mire kész lett teljesen elment tőle a kedvem és nem is volt az igazi.Amióta Bencike megvan azóta a dobjunk össze gyorsan valami finomat híve vagyok akár ételről,akár sütiről,rágcsiról van szó.Na,de nem is rizsázok sokat itt a recept és a képek.... :D
Recept:
           30 dkg liszt; 25 dkg margarin; 1 tojásfehérje; csipet só; 6 ek víz; 2 ek ecet.
           A lisztet összemorzsoljuk a puha margarinnal gyors  mozdulatokkal, utána a többi hozzávalót is hozzáadjuk. (liszttől függően lehet,hogy kell még hozzá minimális liszt) A tésztát vékonyra kinyújtjuk,feltekerjük és 4 darabra vágjuk. Az így kapott tésztadarabokat külön-külön vékonyra nyújtjuk és egymásra fektetjük őket. Feltekerjük (én azért szoktam feltekerni,mert így jobban elfér a hűtőben) egy zsírpapírra és betesszük a hűtőbe 20 percre pihentetni.Ha kivettük a hűtőből,akkor egyben vékonyra nyújtjuk és megtöltjük.
Mi tegnap sajttal (fele trappista,fele füstölt) és csíkokra szeletelt bacon szalonnával töltöttük meg,de engedjétek el a fantáziátokat és azzal töltitek meg amit szerettek és persze olyan formát adtok neki amilyet akartok,mi tegnap olyan csigás hangulatban voltunk. :D :D



1 megjegyzés:

Jucus írta...

Ez nagyon jól néz ki.Én tuti kipróbálom.Köszönöm.:)