Ennyien jártak nálam

2011. február 6., vasárnap

Kefires poharas

A világ egyik legegyszerűbb,de legfinomabb süteménye. :D
Hétfőtől újra elkezdem a diétás 10 napomat és ezen a két napot gondoltam még kiélem a nasi szenvedélyem és tegnap a menü pizza és ez a süti volt. Mind kettő nagyon gyorsan elkészíthető és finom.
Valamelyik héten a Tescoban lehetett venni 3 nagy kefirt nagyon jó áron és mivel én is és Benci baba is nagyon szeretjük a kefirt hozattam is párommal belőle.
Kettőt nagyon gyorsan el is tüntettünk a hűtőből,de egyet lelkesen őrizgettem,hogy tudjak belőle sütni.
Nem is ragozom tovább,íme...
...a recept :
           - 4 db tojás
           - 1 pohár kefir (kis poharas)
           - 2 pohár kristálycukor
           - 1 pohár étolaj
           - 3 pohár liszt
           - 1 csomag sütőpor
           - és ízlés szerint gyümölcs
Természetesen a pohárnyi mennyiséget a kefires pohárral mérjük ki.
A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd apránként hozzáadjuk a kefirt és az olajat,végül a sütőporos lisztet. Ezt az egészet összekeverjük és kilisztezett vagy sütőpapíros tepsibe öntjük,majd beletesszük a tésztába a gyümölcsöt.
Én tegnap tobzódtam egy kicsit, barackot és meggyet is tettem bele. :D
Kb. 180 fokos sütőben sütjük tűpróbáig. Mivel én nem vagyok "rendes" háziasszony, mindig elfelejtem megnézni az órát,hogy mit  mikor teszek be a sütőbe,úgyhogy fogalmam sincs,hogy mit meddig sütök.....de szerencsére belátok a sütőbe és tudom nézegetni,és lassan ez ilyenkor már családi szórakozás lesz,még Benci baba is odafigyel és mindig megdicséri,hogy "Anya ez nanon pép lesz". Kell ennél nagyobb dicséret? :D
Ha kihűlt, akkor szórjuk még meg a tetejét porcukorral és nagyon finom.
Jó étvágyat annak aki megsüti! :)

Nincsenek megjegyzések: