Ennyien jártak nálam

2012. június 13., szerda

Gyümölcs torta

Ez talán nem az a recept, ami blogra való, mert nagyon egyszerű.......de mert tulajdonképpen ez a blog az én receptgyűjteményem, hát ez is kell ide nekem és muszáj feltennem. :)
Nagyon nagyon szeretjük, bár Bence a gyümölcsöt mindig leszedi a tetejéről és csak a tésztát eszi :) , úgyhogy már azon agyaltam egyszer csak neki csinálok torta lapot és hagy egye. :)
Íme a recept és a képek, amit még májusban sütöttem anyósomnak a születésnapjára.

Tészta:
  • 10 dkg margarin
  •  10 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 tojás
  • 1 csipet só
  • 16 dkg liszt
  • 1 kk sütőpor
  • tej
A hozzávalókat összekeverjük. Én a margarint egy kicsit meg szoktam olvasztani mikróban, max egy percig szoktam bent hagyni. A tejhez azért nem írtam mennyiséget, mert eredetileg 2-3 kanállal ír hozzá a recept, de nekem az kevés szokott lenni, így annyit szoktam, hozzá tenni, hogy olyan jó sűrű palacsintatészta állagú legyen a massza. Ha mindent belekevertünk a tésztába, kikent, kilisztezett sütőformába öntjük és kb. 180 fokon sütjük tűpróbáig.

Ha kihűlt a tésztánk...........összekeverünk 7dkg margarint 2 ek porcukorral, amivel megkenjük a  tortalapot, ez fogja megakadályozni, hogy elázzon a tésztánk.
Rátesszük a gyümölcsöt és a zselatint. Én most először használtam hozzá a Dr. Oetker Expressz tortazselét és rá fogok szokni, mert sokkal gyorsabban megdermed, mint a főzős és így biztos nem ázik el a tortalap és ami még egy fontos szempont, sokkal rövidebb idő után lehet felvágni.


Nincsenek megjegyzések: