Ennyien jártak nálam

2012. július 9., hétfő

Tepsis kenyér (kenyér lángos)

Ezzel az étellel nekem csak az a bajom, hogy rengeteg hagymát kell megpucolni, felvágni hozzá, mert mindig sírás a vége, ami ellen bármit teszek nem hat. :D
De mert egyébként nagyon szeretjük, sűrűn ítélem magam sírásra. :)

A RECEPT:
Tészta:
  • 35 dkg liszt
  • csipet só
  • csipet cukor
  • 1,5 dl tej
  • 0,5 friss élesztő
  • 5 dkg margarin
  • 1 tojás
A lisztet keverőtálba mérjük, megszórjuk a sóval és a cukorral. A tejet meglangyosítjuk és belemorzsoljuk az élesztőt, amit elkeverünk egy csipet cukorral. A liszthez adjuk a tojást és a margarint (én egy pár másodpercre be szoktam tenni a margarint a mikróba, hogy könnyebb legyen vele dolgozni), majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt is. Összedolgozzuk úgy, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.

Tetejére:
  • 1 kg hagyma (nem szoktam méricskélni csak úgy ízlésre adagolom, épp mennyihez van kedvem :) )
  • 20 dkg kolozsvári szalonna
  • 2 dl tejföl (én egy nagy tejfölt szoktam használni hozzá)
  • bors, rozmaring
A hagymát a szalonnához adjuk és közepes lángon pároljuk, addig amíg áttetszővé nem válik. Ha ez kész, kinyújtjuk a tésztát, amit kikent, lisztezett tepsibe teszünk. A tésztát egy kicsit meg szoktam szurkálni. A tésztára kenem a tejfölt és a tejfölre teszem a párolt hagymát.
Előmelegített sütőben sütjük kb. 200 fokon, addig amíg a tészta széle szép világos barna nem lesz, de megnézhetjük hústűvel is, ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban.


              

Nincsenek megjegyzések: