Ennyien jártak nálam

2014. január 18., szombat

Kakaós kevert

Sajnos elég rég jártam erre, de nagyon nincs időm leülni és  írni. Van jó néhány recept, amit fel szeretnék tölteni...most a tegnapi gyors nasival kezdeném, aztán remélem hamar ide jutok megint. :D

Tegnap Bencém valami lekváros sütit kért, amit próbáltam teljesíteni. :) A buktát kizártam, mert kelesztéssel együtt az már elég későn lett volna kész, így elkezdtem kutakodni valami jó kis kevert tészta után. Természetesen nekem teljesen más dolog tetszett meg, mint amit megrendelt a törpém, de megoldottam a dolgot. :D

Ez a tészta nagyon hasonlít a csokis muffinunkra , úgyhogy gondoltam ezzel tuti nem lövök mellé. A lekvár kérdést úgy oldottam meg, hogy tettem a tetejére tálalás előtt anyósom barack lekvárjából. Nagyon finom, gyors (kb. fél óra alatt kész kutyulással, sütéssel együtt) kis nasi, nálunk a hűlés tartott túl sokáig a gyerekek nem győzték tapogatni, hogy ehető hőmérsékletű-e már. :D

De nem is regélek...

A recept:

  • 35 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg olvasztott margarin
  • 2 dl tej
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 2 ek kakaópor
  • 2 tojás
A tojást habosra keverjük a cukorral, az olvasztott margarinnal és a tejjel. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a kakaóporral, majd a száraz anyagokat hozzáadjuk a nedves anyagokhoz. Én megbolondítottam egy kis aszalt szilvával, de legközelebb őszibarackot vagy sárgabarackot fogok bele tenni. :)
A masszát beletesszük egy sütőpapírral kibélelt tepsibe és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. Nekem kb 20 perc alatt kész lett.

Ugye milyen pofon egyszerű? :D

És tovább gondolva a receptet, túróból is lehet kis halmokat tenni a tésztába. Ízlés kérdése az egész, megvan az alap tészta és azzal bolondítja mindenki amivel akarja. :D



Jó étvágyat, annak aki kipróbálja!

Nincsenek megjegyzések: