Ennyien jártak nálam

2010. november 30., kedd

Hideg túrós kicsit másképp... :D

Az öcsémnek nem rég volt a 11-dik születésnapja,amire eredetileg olyan csupacsokis tortát csináltam volna,mert csoki imádó....de mivel pont előtte pár nappal maradt meg némi tejem,amiből túrót csináltam változtattam az elgondoláson és vmi túró tortát akartam Neki csinálni.
Na ilyet még nem csináltam és gondoltam majd keresek a neten vmi jó kis receptet,de mert Murphy-törvénye mindig érvényes pont akkor romlott el a számítógépünk,úgyhogy elkezdtem gondolkodni,hogy hogyan is lehetne ezt megoldani.
Anyósomnak van egy nagyon jó hideg túrós receptje,és gondoltam annak a tésztáját megsütöm tortaformában. Mivel nem lett annyi házi túró a maradék tejből,hogy elég legyen a tortához így egy fél kiló bolti és a kb. 25 dkg házi van benne össze keverve.
Nem akartam,hogy teljesen olyan legyen mint az eredeti így tettem bele cikkekre vágott őszibarack befőttet is,amiből persze jutott a tetejére is. :D
Osztatlan sikert aratott,mindenkinek tetszett és gyorsan el is fogyott és azt hiszem ennél nagyobb dicséret nem kell. :)
A recept: 
Tészta: - 25 dkg cukor
            - 4 tojás sárgája
            - 1 dl olaj
            - 1 dl tej
            - 25 dkg liszt
            - 4 tojás fehérjéből hab
A hozzávalókat ebben a sorrendben kell összekeverni egy tálban,azután pedig mehet egy tepsibe,vagy torta formába.Én 170-180 fokon sütöttem tűpróbáig.
Töltelék: - 25 dkg porcukor
              - 25 dkg margarin (vagy vaj)
              - 50 dkg túró
              - citrom reszelt héjja
              - egy csomag vaníliás cukor
              - és én tettem bele még 1 konzerv őszibarackot
Ezekből az összetevőkből krémet keverünk.
A tésztát középen ketté vágjuk és beletöltjük a krémet.Én először csak a felét tettem bele,amire rátettem a barackokat és arra rátettem a maradék túrót is.
A tetejét megszórtam porcukorral és még a maradék barackkal kidíszítettem.

Nincsenek megjegyzések: