Ennyien jártak nálam

2010. november 5., péntek

A pizzánk

Tegnap csináltam két pizzát,mert a hétvégén emlegettük a pizzériában árult pizzák horror árát,és késztetést éreztem arra,hogy bebizonyítsam én az 1200 ft-os pizza árának kb. a feléből kettőt csinálok és még jobb is. :D :D
Ez úgy szokott kezdődni nálunk,hogy először is nézzünk szét mi van a hűtőnkben......most egyedül az ajándékba kapott kolbász volt felhasználható az ügy érdekében meg persze a sajtok,amiből mindig van itthon megfelelő mennyiség,mert sajt nélkül mit ér az élet. :)
Ennek tiszteletére az egyik pizzánk kolbászos lett,a másik sonkás-ananászos (ha jól tudom ez a hawai pizza,de nem akarok butaságot mondani).A tészta Jamie Oliver amerikai pizza tésztájának receptje,amit idén Valentin napon próbáltunk ki először (ez volt a kis megszokott "ünnepi" ebédre a meglepetés,amit páromtól kaptam) és azóta csak ezt csinálom,mert nekünk bejött.Nem az a nagyon vékony tészta,ami csak ropog az ember foga alatt,hanem kicsit vastagabb,a széle finom ropogósra sül,de a tészta egy kicsit harapósabb,puhább.
Remélem mások is megtalálják majd ebben a receptben a megfelelő tésztát,mert nem bonyolult (még én is meg tudom csinálni :D ) és nagyon finom,főleg úgy hogy a legtöbb háziasszony csinál valamilyen kelt tésztát és azt megszórja akármivel ami a kezébe kerül. :D Ez nem szidás én is így kezdtem,de talán most segítek egy kicsit.... :D
Íme a recept:
   50 dkg liszt
    5 dkg élesztő
   0,5 dl olaj (én olívaolajat szoktam bele tenni)
   kb. 1,5 dl víz
  0,5 tk só
Az élesztőt felfuttatjuk a langyos vízben.Amíg az élesztő felfut,addig egy keverőtálba tesszük a többi hozzávalót és ha megfelelően habos már az élesztőtől a vizünk,azt is hozzáöntjük és összedolgozzuk.A liszttől függően lehet,hogy igényel még némi vizet,vagy lisztet nem kell megijedni ha elsőre nem az igazi a tésztánk.Ha összedolgoztuk kellőképpen a tésztát félretesszük pihenni,kb. kétszeresére kelesztjük.
Amíg a tészta kel,addig meg lehet csinálni a szószt rá.Én tegnap aranyfácán paradicsompüréből csináltam,mert nem volt itthon paradicsomlevünk,amit a Lidl-ben szoktunk  venni (helyesebben anyósom szokta venni,mert Ők járnak oda,nekünk messze van) , ez nagyon jó minőségű és olcsó is,úgyhogy nekem ez a kedvencem.
Egy serpenyőben olívaolajon megfuttatok pár gerezd felszeletelt fokhagymát,ráteszem a paradicsomszószt (ha pürét használunk,akkor öntünk rá annyi vizet,hogy megfelelő sűrűségű legyen a szósz) utána fűszerezzük ízlés szerint (kakukkfű,oregánó,bazsalikom,só,bors....ki mit szeret).Ha ez kész van,akkor jöhet a tészta nyújtása.
Én ebből az adagból kettőt szoktam csinálni.Kinyújtom a tésztát kerekre (már amennyire sikerül :D ),ráteszem a szósz felét és a feltétet.Tegnap az egyikre kolbászkarikákat tettem,amit megszórtam még sajttal,a másikra sonka szeleteket és ananász darabokat tettem és persze ez is kapott bőségesen sajtot a tetejére.
Én kb. 180 fokon szoktam sütni addig amíg a tészta széle szép aranybarna nem lesz.

A baloldali képen a kolbászos,a jobb oldali képen az ananászos pizza van.
Jó étvágyat annak aki kipróbálja és remélem jönnek majd a visszajelzések,hogy hogyan is sikerült,kinek hogy jött be a tészta receptje. :D

Nincsenek megjegyzések: