Ennyien jártak nálam

2011. március 14., hétfő

Májas zúzapörkölt csuszatésztával

A múlt héten párom haza hozta a CBA-s akciós újságot,amiben volt egy recept,amit nagyon ki kellett próbálnunk,és nagyon finom lett,már be is került a kis receptes füzetecskémbe. :)
Nem tudom ki mennyire szereti a belsőségeket,mi szeretjük mert nagyon finpm dolgokat lehet belőlük csinálni és nem drágák.
A zúzával ugye egyetlen baj van,hogy nagyon nehezen puhul meg,de ha kuktában csináljuk,akkor nagyon gyorsan vaj puhára tudjuk sütni.
A recept:
- csuszatészta (én magam gyúrtam 3 tojásból tésztát)
- fokhagyma
- só
- 40 dkg zúza
- 25 dkg csirkemáj (én most kacsamájat tudtam venni,azzal is nagyon finom :D )
- hagyma
- olaj (nem szeretem minden ételben,ezt is zsírral csináltam)
- paprika
- paradicsom
- só
- pirospaprika
- majoránna
A megtisztított zúzát és májat feldaraboljuk (ne keverjük őket össze,mert a zúzának ugye több idő kell). A zsíron megfuttatjuk (üvegesre pároljuk) a hagymát, majd rátesszük az összevágott zúzát. Fehéredésig pároljuk. Sózzuk majd felengedjük kevés vízzel (én ezt a részt úgy csináltam,hogy a zúzát egy kicsit megpirítottam,rátettem a sót,felengedtem kb. 1,5-2 dl vízzel és lezártam a kuktát,hagy dolgozzon,így kb.egy fél óra alatt puha lett a zúza).Lefedve pároljuk,ha szükség van rá teszünk még hozzá vizet. Amikor félig puha rátesszük a zúzott fokhagymát,majoránnát és tovább pároljuk. Amikor a zúza majdnem puha, megszórjuk a pirospaprikával és hozzáadjuk a májat, a kockára vágott paprikát és paradicsomot. Szükség esetnén pótoljuk a vizet és készre pároljuk,hogy a máj nehogy megkeményedjen. A tésztát kifőzzük sós vízben,majd leöblítjük langyos vízzel.

A tésztát úgy csináltam hozzá.hogy egy tojáshoz kb. 10 dkg lisztet adtam és jól összedolgoztam,vékonyra kinyújtottam és csíkokra vágtam.
A lisztet nem szoktam kimérni,mert a tojás nagyságától függ,hogy mennyit igényel és ha sok a liszt akkor kemény a tészta és nem lehet vele dolgozni.

Jó étvágyat hozzá! :D :D

Nincsenek megjegyzések: