Ennyien jártak nálam

2011. október 2., vasárnap

Hamburger

a husik
A hotdog-unkat már megmutattam, most itt van a másik nagy kedvencünk is a hamburger. Nagyon szeretjük, de azokat amiket meg lehet venni ilyen-olyan büfékben nem toleráljuk, mert tuti nem olyan az íze, mint amit vár az ember. Arról nem is beszélve, hogy én pl. nem szeretem a mustárt és kérdés nélkül beleteszik, az éppen szezonális retek vonalat már csak halkan emlegetem, mert nekem az sem passzol bele. :D Na de nem is "szidom" tovább ezeket, mer valaki lehet, hogy megorrol rám és biztos van mindenkinek egy olyan hely, amire esküszik, hogy jobb, mint a többi. Ezekkel pedig úgysem tudok vitatkozni, a mi környékünkön nincs ilyen, legalább is én még nem találkoztam vele. Igaz én olyan vagyok, hogy a saját készítésű dolgokat, mindenből jobban szeretem, ételből főleg nem tudtam még sehol olyan helyet találni, ami az én ízlelőbimbóimnak megfelelne........úgyhogy lehet, hogy velem van a baj. :)
a zsömle
De nem is ragozom tovább, itt a Recept, ami cseppet sem bonyolult és még olcsóbb is, mint a vásárolt.
A hamburger zsömle, amit ha jól emlékszem a már oly sokszor emlegetett Margit2-n találtam.
  • 1 dl tej
  • 1 dl kefír 
  • 5 dkg margarin
  • 3 ek cukor
  • 1,5 tk só
  • 45 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tojás, a tetejét megkenni
  • szezámmag, szintén a tetejére
A langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt, egy kevés cukorral. A kefirt, margarint, cukrot, sót, lisztet összekeverjük, és hozzáadjuk az élesztős tejet is. Összedolgozzuk a tésztát, majd hagyjuk kelni. Ha legalább a duplájára kelt a tészta, akkor megformáljuk a zsömléket és így is hagyjuk egy kicsit kelni. Én ebből a mennyiségből 5 db zsömlét szoktam csinálni, de persze mindenki akkora zsömléket csinál, amekkorát szeretne. Ha kelt egy kicsit a zsömle, én kb. 40-45 percet szoktam még a tepsiben hagyni, megkenjük a tojással és megszórjuk a szezámmaggal. Kb. 180 fokos sütőben sütjük, amíg szép barna nem lesz.

A hamburgerhúst is meg lehet otthon csinálni, de mert mi a Pennyben találtunk egy nagyon jó minőségű hamburgerhúst, nem szoktam itthon csinálni, csak előveszem a fagyasztóból és kisütöm. Ezt most úgy csináltam, hogy amikor az egyik oldala megsült és megfordítottam a húst, akkor a tetejére reszeltem sajtot, lefedtem egy fedővel a serpenyőt, és ily szépen ráolvad a sajt a húsra, amíg a másik oldala is készre sül. Párom szereti az erőset, így neki a sajt alá kentem egy kis Erős Pistás (chili helyett tökéletes) és úgy tettem rá a sajtot, Ő erre esküszik. :)
A hús mellé nem tettem mást a zsömlébe csak nagyon sok dinsztelt hagymát. És persze elmaradhatatlan a ketchup, majonéz, mustár ki mivel szeret, és sült krumpli minden mennyiségben. :)

és a kész mű :)      










Jó étvágyat hozzá! :)

2 megjegyzés:

szindi írta...

hmmm..de megéheztem:)ezt kipróbálom én is!:)

Angi írta...

nálunk nagy kedvenc....talán nektek is bejön...bár nem egy diétás finomság :) :)