Ennyien jártak nálam

2011. október 26., szerda

Méteres kalácsból szülinapi torta :)

Aki követ a Facebook-on, az már olvashatta, hogy a szépreményű tortát ismét sikerült egy kicsit elbénáznom, de nem is én lennék, ha sikerülne egy tökéleteset alkotnom. És így tuti nem vádolhat senki azzal, hogy ezeket nem én csinálom. :)
Bencém betöltötte a 3-at.....olyan gyorsan elrepült ez az idő.....mintha csak tegnap lett volna, amikor először a kezemben tarthattam végre. Na de nem kezdek szentimentális lenni, mert ezt minden szülő átéli a csemetéjével.
Szóval a torta......minden nagyon jó volt addig amíg be nem akartam vonni a csokival, amit épp venni tudtam. Sajnos mindig úgy gondolom, hogy egy tortabevonóval azért olyan nagy bajok csak nem lehetnek és ha nincs az amit szoktam venni akkor simán megveszem és hozom haza. Ennek persze mindig az a vége, hogy a fejem verem a falba, mert nem jó a csoki nem lehet normálisan használni. Annyiszor megfogadtam már, hogy inkább kakaóporból csinálom a mázat, mert azzal mindig sikerül, de most már Páromnak is mondtam, hogy ne hagyjon venni soha többet tortabevonót. :D

Na de itt a Recept és egy pár kép a tortáról:
4 tojássárgáját, 25 dkg porcukorral kikeverünk. Hozzáadunk 1,5 dl olajat, 1,5 dl meleg vizet, 25 dkg lisztet, 3/4 csomag sütőport és a 4 tojás felvert habját. A tésztát kikeverjük, majd két felé vesszük. Az egyik felébe 4 ek kakaóport teszünk és őzgerinc formában megsütjük őket. A formát előtte kikenjük és belisztezzük, vagy sütőpapírt teszünk bele (én kentem és liszteztem), akkor sült meg a tésztánk, ha elválik az edény falától a széle, de persze nem árt egy tűpróbát sem végezni rajta. :)
A krém: 25 dkg vajat habosra keverünk 15 dkg porcukorral és 4 ek rummal (persze gyerekbarát krémhez inkább rumaromát adjunk). 1 csomag puncsízű pudingot megfőzünk és ha kihűlt hozzákeverjük a vajhoz. (Ez a krém nekem sok volt, annak ellenére, hogy spóroltam vele, úgyhogy a gyerekeknek és a nasi kedvelőknek marad belőle egy kis kóstoló :D )
A tésztákat felszeleteljük állítva szeletenként megkenjük a krémmel. (1 szelet sárga, krém, 1 szelet barna, krém stb.....) Végül az egész tésztát csokimázzal bevonjuk.
Szeleteléskor ferdén szeleteljük így egy szeletben minden ízből lesz és jól is néz ki. :)


A 3 éves nagyfiam :)
Nézzétek el nekem a képeket, kb. 5 mp alatt kellett csinálni, hogy egyben maradjon a torta, mert Bencém elkezdte lopkodni a gumicukrot róla :) , úgyhogy nem volt időm normális képet csinálni. Felszeletelten meg esélyem sem volt, ahogy szeleteltem úgy fogyott, mert annak ellenére, hogy elég ronda lett szegénykém nagyon finom volt és 5 perc múlva egy morzsa nem volt belőle, pedig előtte ebédeltünk. :)

Jó étvágyat annak aki kipróbálja ezt a kalácsot!

Nincsenek megjegyzések: