Ennyien jártak nálam

2011. október 31., hétfő

Vegyes savanyúság

Ez is olyan dolog, ami három éve kihagyhatatlan dolog, mert nagyon-nagyon szeretjük. :)
És ami még nem mellékes......a boltban megvehető savanyúságok drágák és nem is biztos, hogy jók. Igaz mi a piacon szoktuk ezeket venni, de már ott is fürödtünk be uborkával, amit Benci megkívánt. Valahogy olyan érdekes íze volt (szerintünk ánizs volt benne és nagyon nem kellett volna bele), így átmostuk és sós lébe tettük. És az az igazság, hogy ha az ember fizet valamiért nem akar már vele otthon bíbelődni, hogy tényleg jó legyen.
Na de nem akarok én "szidni" itt senkit, meg gondolom mindenki tudna legalább egy olyan gyártót mondani, amire esküszik. :)
Íme az egy adagnyi Recept (nálunk ez soha nem elég 3-4 adaggal szoktam csinálni):
  • 4,5 kg vegyes savanyúságnak való: én idén vettem bele 4 fej káposztát, 2 kg vöröshagymát, 2 kg paprikát, 1 kg zöld paradicsomot, 1 kg uborkát, 1 kg répát (de persze ez nem szentírás, mindenki azt tesz bele amit szeret, így biztos, hogy nem lesz csalódás.......lila káposztával felesleges próbálkozni, mert az ecet kiszívja a színét és nem lesz látványos, én tavaly próbálkoztam vele :D )
  • 7 dkg só
  • 50 dkg cukor
  • 6 dl 10%-os ecet
  • 1 kk szalicil
  • 1 kk borkén
  • 2 l víz
Az igazán nagy munka a zöldségek felvágása, nekem idén a derekam nem nagyon tolerálta, de hát nekem már semmit nem tolerál a derekam :) , de majd jövőre már fittebb leszek. :D
A többit összekeverjük és ráöntjük a zöldségekre, üvegezés előtt hagyni szoktam állni egy pár napot, hogy kicsit összeérjenek az ízek. A végeredmény nagyon finom, ropogós savanyúság, ami mindenkinek nagy kedvence tud lenni. :)
És íme a végeredmény még üveg lezárás előtt.....


Nincsenek megjegyzések: