Ennyien jártak nálam

2013. május 7., kedd

Bögrés túrós kalács

Nagyon nagyon régen írtam, de valahogy soha nem tudtam ide ülni, de lassan próbálom bepótolni a dolgot és feltölteni a recepteket. Mert a képek készültek ám, csak a feltöltés maradt el.

Ezt a receptet, akkor találtam, amikor a hűtőben álló túrót már nagyon fel kellett használni. :)
Az eredeti recept ITT található.


A RECEPT: (én dupla adaggal dolgoztam, így azt írom le)

  • 50 dkg túró
  • 1 bögre cukor
  • 1/2 bögre olaj
  • 2 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 6 bögre liszt
  • 2 csomag sütőpor
  • 2 bögre kandírozott/aszalt gyümölcs
A bögre 250 ml.

A túrót a cukorral, olajjal, tejjel, tojással és citromhéjjal elkeverjük. Hozzáadjuk a lisztes-sütőporos, gyümölcsös keveréket és az egészet tésztává gyúrjuk. 12 egyforma darabra osztjuk, és kalácsokat fonunk belőle. Sütőpapírral kibélelt, vagy kivajazott-kilisztezett tepsiben sütjük. A tetejét tojással kenjük meg.
Nekem nem volt itthon épp mazsolám, így aszalt sárgabarackot tettem bele és azzal is nagyon finom. :)


Jó étvágyat annak aki kipróbálja! :)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Én is most kezdek rájönni arra, hogy a gyerek(ek) mellett szinte képtelenség leülni a géphez :)

A sárgabarack de jó ötlet! A mazsolát nem szeretem, de eszembe nem jutott volna, hogy más aszalt gyümölccsel (amit viszont imádok) helyettesítsem :)

Angi írta...

majd idővel, mikor már a gyerkőc követeli a sütit, megtanulsz abból gazdálkodni ami otthon van....és néha csodák születnek :)