Ennyien jártak nálam

2013. augusztus 8., csütörtök

Túró kifli

Van egy jó régi, szétesős Horváth Ilona könyvem, amit anyósom ruházott rám és előszeretettel használom, mert szerintem igen jó dolgok vannak benne, igaz van amit nem tartalmaz, de arra meg ott a világháló. :)

Volt túróm a fagyóban, és Bencém édességet kívánt, hát előkaptam, mert ezt a nagyon egyszerű kiflit már rég ki akartam próbálni. Egyből két adagot csináltam, így azt a mennyiséget írom le itt is, mert én bele sem kezdek egy adagba, mert a csapat fél fogára sem lenne lég. ;)

A recept:

  • 40 dkg margarin 
  • 40 dkg túró
  • 40 dkg liszt
  • 2 kanál porcukor
  • 2 csipetnyi só
  • lekvár (én itt a birsalma sajtot használtam)
A hozzávalókat gyorsan összegyúrjuk (margarin, túró, liszt, porcukor, só). Amikor összeállt a tésztánk cipót formálunk belőle, kb. 1/2 cm vékonyra kinyújtjuk és mint a hajtogatott tésztát 3-szor egymás után  pihentetés nélkül hajtogatjuk. Utána legalább 2 órát hűvös helyen pihentetjük, én ebben a meleg időben egyenesen a hűtőt választottam. Pihentetés után vékonyra kinyújtjuk, háromszögekre vágjuk, lekvárral megkenjük. Felsodorjuk kiflinek, jó forró sütőben sütjük és még melegen vaníliás cukorba forgatjuk.
Én 180 fokon sütöttem tűpróbáig. Időt megint csak nem tudok írni, én a rájárós típus vagyok, mert az órával hadilábon állok sütés közben. :)


 Jó étvágyat hozzá, annak aki kipróbálja! :)

Nincsenek megjegyzések: