Ennyien jártak nálam

2012. január 15., vasárnap

Fekete rózsa

Ezt a sütit csak karácsonykor szoktam csinálni, de tavaly már nem erőltettem, mert minden évben kimaradt a töltelékből a sütőpor.....de mert idén párom megkívánta nagyon odafigyeltem a sütőpor megfelelő használatára :), az eredmény az lett, hogy párom azt mondta, nem olyan nagy baj az, hogy nem volt eddig benne sütőpor, úgyhogy idén karácsonykor már lehet, hogy kötelező jelleggel ki kell hagynom belőle. :D
Ez is egy olyan recept, amit még háziasszonyságom kezdetén találtam Margit2 oldalán és be is került a kedvenc receptjeim közé. Igaz náluk általában biztosra megyek, még soha nem volt olyan receptjük, ami ne sikerült volna, maximum csak ha én bénáztam el valamiért. :)
A RECEPT:
Tészta: 60 dkg liszt
  
és ez lett a végeredmény


            10 dkg margarin
              1 tojás
              1 csomag sütőpor
            pici szódabikarbóka
            tej
Mákos töltelék: 20 dkg darált mák
                          20 dkg liszt
                          10 dkg margarin
                          25 dkg porcukor
                            2 dl tej
                            1 csomag sütőpor
Krém:  1 liter tej
            3 csomag vaníliás puding
          25 dkg margarin
          25 dkg porcukor
A tészta hozzávalóit szükséges mennyiségű tejjel összedolgozzuk, hogy nyújtható tésztát kapjunk. 5 részre osztjuk, ebből két részt külön-külön a tepsi hátoldalán (én nem a hátán sütöttem, zsírpapíron simán a tepsiben) megsütjük vékony lapnak.
A másik három részt a mákos töltelékkel (amit ha összeállítasz, egy folyékony masszát kapsz) feltekerjük, mint a bejglit és a tekercseket egymás mellé helyezve tepsibe megsütjük.
A pudingot elkészítjük, kihűlés után a margarinnal és a porcukorral habosra keverjük.
Összeállítás:
1 lap tészta amire rá tesszük a krém felét, ebbe "beleültetjük" a három tekercs mákos kígyónkat egymás mellé. Erre rátesszük a maradék krémet és ráhelyezzük a másik lapot is. Tetejére csokimázat teszünk.

Nincsenek megjegyzések: