Ennyien jártak nálam

2012. január 29., vasárnap

Madártej

Ez egy olyan recept, amitől nagyon féltem, mert nekem olyan igazi nagymamás dolog, bár nekem ilyet anyukám csinált csak. Az nagyon jó volt, de én nem mertem belekezdeni, addig amíg Bencus nem jelentette ki, hogy már pedig neki kell madártej és majd jól megeteti vele a  madárkákat. :) Persze mondanom se kell, a madárkáknak egy falat sem maradt, mert szerencsére az elsőnél is "csak" annyit rontottam el, hogy a tojáshabot a pudingos krém alá tettem és természetesen bevizesedett, de ezt még lehetett orvosolni. :)
Így a másodiknál már jobban oda figyeltem erre a dologra és sokkal szebb lett az egész, az íze meg az elsőnek is jó volt.
Bencinek nagy kedvence lett, ma is csináltatni akart, de nem engedtem neki azért nem eszünk mindennap madártejet. :)
A recept:
- 4 tojás
- 12 dkg cukor
- 1 l tej
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 csomag vaníliás puding
A 4 tojás fehérjét 2 ek cukorral kemény habbá verjük. A vaníliás cukorral és a cukorral felforralunk körülbelül 7 dl tejet, és a tojáshabokat megfőzzük benne. A tojáshabokat kanállal "szaggatjuk" és körülbelül fél-fél percig főzzük mind a két oldalán. A tojáshabokat egy tálba szedjük, ha mind a két oldalán megfőztük. A maradék tejjel elkeverjük a pudingport és a tojássárgáját, majd óvatosan a felforralt vaníliás tejhez adjuk és addig főzzük amíg sűrű nem lesz. Én üvegtálba tettem a krémet, amire rá tettem a tojás habokat. Ha kihűlt akkor mehet a hűtőbe.
A kép ugyan nem az igaz, de a miénk vagyis az enyém, és nem szuperál a fényképező gépünk így maradt a telefon. :)

Nincsenek megjegyzések: