Ennyien jártak nálam

2012. július 10., kedd

Darálós keksz

Ez is egy jó kis rágcsa, nálunk Benci nagyon szereti, úgyhogy gyorsan el is fogy az adag. :)

A RECEPT:
  • 70 dkg liszt
  • 25 dkg zsír (természetesen margarinnal is lehet csinálni, de zsírral szerintem sokkal jobb)
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 1,5 cs. sütőpor
  • én most sima vaníliásat csináltam, aminek a tésztájába még pluszba belereszeltem egy citrom héját.
Ezekből kemény tésztát gyúrunk és pár órát pihentetjük. Én úgy csinálom, hogy este összedolgozom a tésztát és másnap reggelig a hűtőben pihentetem. Így biztos, hogy nem lesz nagyon puha a tészta a daráláshoz. Amikor kivesszük a hűtőből már nincs semmi más dolgunk, csak a darálás. A ledarált keksz darabokat sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és kb. 180 fokon sütjük.Én a színét megítélve szoktam azt mondani, hogy na most van kész, így erről sincs fogalmam se, hogy mennyi ideig sütöm. Hústűvel ezt is lehet ellenőrizni, ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban. :)

Én most a kész kekszeket meglocsoltam csokival, amitől elég csinosak lettek. :)


Nincsenek megjegyzések: