Ennyien jártak nálam

2012. július 23., hétfő

Káposztás babos tészta

Ezt a receptet valahol a tv-ben láttuk és ezért lehet, hogy nem is teljesen pontos, de nekünk így nagyon bevált és beiktattuk az ételeink közé.
Nem is mesélek túlságosan, hanem írom a receptet csak úgy mennyiségek nélkül, mert az nem nagyon van hozzá, úgy sacperkb szoktam összerekni. :)

Kolozsvári szalonnát megpirítunk egy szál kolbásszal egy serpenyőben. Mert a kolozsvári szalonna nem nagyon enged zsírt magából így én szoktam tenni hozzá egy kis zsírt, ami még egy pluszt ízt ad neki, mert a piacon szoktunk venni finom házi zsírt. Ha kellően megpirult a kolbászunk és a szalonnánk ezeket kivesszük a serpenyőből és az ott maradt zsíron megpirítjuk a savanyú káposztát (amit én szintén a piacon szoktam megvenni, de a vecsésinek is van finom fehérboros káposztája, amit akkor szoktunk használni, ha nem jutunk ki a piacra). Miközben a káposztánk pirul meg lehet csinálni a tésztát. Én mindig házi tésztát használok hozzá 3-4 tojásból, attól függ mennyire éhes a csapat. Ha kifőztük a tésztánkat és a káposztánk is megpirult annyira amennyire szeretnénk, egy lábosban összetörünk egy keveset a babból. Nálunk ez általában 2 olyan konzerv bab szokott lenni, ami nem ízesített, de eredetileg a megmaradt bablevesből szokták felhasználni (nálunk ilyen nem nagyon szokott lenni :D ). Szóval ha keveset összetörtünk a babból, akkor hozzáadjuk a többi "alkatrészt" is (maradék bab, tészta, káposzta és persze a korábban félretett szalonna és kolbász). Az egészet egy kicsit összemelegítjük és már tálalhatjuk is.


Jó étvágyat hozzá, annak aki elkészíti!

Nincsenek megjegyzések: