Ennyien jártak nálam

2011. április 17., vasárnap

Lúdláb torta

Páromnak ma van a születésnapja, úgyhogy rendelt magának egy lúdláb torát, mert csoki imádó és ebben aztán van csoki bőven és nem mellékes, hogy meggyes, mert az a másik favorit. :D
Nem is fűzök most ehhez többet, íme....
.... a recept:
Tészta: 
  • 3 tojás
  • 3 ek cukor
  • 3 ek liszt
  • 1 csapott ek kakaópor (nem instant)
Krém:
  • 3 dl tej
  • 1 csomag csokis pudingpor
  • 4 ek cukor
  • 20 dkg margarin
  • 10 dkg étcsoki
- tölteléknek meggybefőtt

- 10 dkg étcsoki a torta bevonásához

A tésztához a tojások sárgáját a cukor 2 harmadával krémesre (fehéredésig) keverjük. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, a vége felé a maradék cukort is beledolgozzuk /én az egész cukrot a tojássárgájával kevertem el, mert így szoktam, és nincs belőle semmi gond :D / . Egyharmadát a cukros tojássárgájára tesszük, de még nem keverjük el. A lisztet a kakaóval összekeverjük, egyharmadát a tojáshabra szitáljuk, így nem lesz csomós, majd óvatos mozdulatokkal (ne törjük össze a tojáshabot, mert akkor nem lesz levegős a tésztánk) összeforgatjuk. A maradék tojáshabot és lisztet ugyanígy kettő részletben keverjük bele.
Egy tortaformát margarinnal kikenünk és belisztezünk, vagy sütőpapírt teszünk bele (én ilyenkor is meg szoktam kenni a formát margarinnal mielőtt bele teszem a papírt). Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük. Akkor jó a tésztánk, ha elvált a tortaforma oldalától.
Közben a meggybefőttet lecsöpögtetjük. A krémhez a tejet a pudingporral és a cukorral simára keverjük, közepes lángon, kevergetve felforraljuk, 1-2 percig főzzük, amíg be nem sűrűsödik, ezután hagyjuk kihűlni.
A margarint habosra keverjük. A csokipudingot krémesre dolgozzuk, majd hozzá adjuk a puha margarint apránként. A csokit felolvasztjuk, a krémhez adjuk, majd a krém felét a tésztára tesszük. A meggyet rászórjuk, a maradék krémmel befedjük. Legalább 2 órára a hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen.
Célszerű a tortaformában hagyni a tésztát és abban összedolgozni, hogy szép legyen, ne essen szét. Én miután levettem a tésztáról a sütőpapírt megfordítottam, mert az alja egyenesebb, mint a teteje. A tészta köré oldalra tettem sütőpapírt, hogy a krém ne ragadjon hozzá a tortaforma oldalához, így könnyen kivehető után a torta, a formából.
Ha megdermedt a krémünk, akkor még a tetejét is bevonjuk csokival és meggyszemekkel díszítjük.

Nincsenek megjegyzések: