Ennyien jártak nálam

2011. április 26., kedd

Zserbó

Húsvétra kellett egy olyan süti, amit ki lehet nevezni szülinapi sütinek, mert húgom mostanában lett 25 ( Ő is öregszik, nem csak én :D ), és mert nagy szeretetnek örvend a családban a zserbó, erre esett a választás.
El is fogyott nagyon gyorsan, ez a pár szelet maradt belőle, mire eljutottam oda, hogy le tudtam fényképezni. :)
És íme A recept :

Tészta :
  • 35 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 20 dkg margarin vagy zsír (én margarinnal csináltam)
  • 1 dl tej
  • 1 dkg élesztő (mindenhez frisset szoktam használni)
  • csipetnyi sütőpor
Töltelék :
  • 12 dkg dió (ebből mindig annyit használok, amennyi dióm van itthon, mert dióból sosem elég :) )
  • 12 dkg porcukor (értelem szerűen ugyanannyin kell belőle, mint amennyi diót használtunk)
  • 20 dkg lekvár
Bevonat :
  • én tortabevonót szoktam használni, de persze lehet csinálni csokimázat is, én csak felolvasztom a tortabevonót és ráteszem a tetejére :)
Az élesztőt a langyos tejben egy kevés cukorral felfuttatjuk. A lisztet összemorzsoljuk a margarinnal (vagy zsírral), hozzáadjuk a tojást, a cukrot, a sütőport, és az élesztős tejet, majd összedolgozzuk a tésztát.
Ha a tésztánk összeállt, 3 egyenlő részre osztjuk és a tésztadarabokat tepsi nagyságú lapokra nyújtjuk. Elkezdjük a tepsiben összerakni a süteményünket. Az első lapot megkenjük a lekvár felével, majd rászórjuk a dió és a cukor keverékének a felét is, erre rátesszük a második lapot, amit szintén megkenünk a lekvár és diós cukor maradékával. Rátesszük a harmadik lapot is, majd az egészet letakarva félre tesszük legalább egy órát pihenni.
Mielőtt betesszük a sütőbe megszurkáljuk, majd lassan megsütjük (160-170 fokon szoktam sütni).
Ha kihűlt a tetejét bevonjuk a csokival.


Nincsenek megjegyzések: