Ennyien jártak nálam

2011. április 7., csütörtök

Rétes nyújtás.....

......egyenlőre csak képekben,mert anyósommal még konzultálnom kell az arányokról, ugyanis amikor csináltuk, akkor úgy ripszropsz összehajigálta a hozzávalókat, amikor épp Bencit istápoltam egy kicsit, és nekem "csak" a dagasztás maradt. :D
De mert úgy is sok képet csinált párom közben, először ezt megmutatom Nektek és holnap jön a "recept", ami úgy működik majd, hogy anyósom a nagymamájától úgy tanulta, hogy ebből kb. ennyit, abból kb annyit teszünk bele és marékra mérjük az egy levélhez való adagot :D.
Ne ijedjetek meg, nem olyan bonyolult, mint ahogy elsőre hallatszik, én is meg tudtam csinálni.
Arról nem is beszélve, hogy az egész kész van kb. 3/4 óra alatt, amiből kb. egy fél órát pihen a tészta. Ez idő alatt össze lehet rakni a töltelékeket és a nyújtás az (ha két ember csinálja), max. 5 perc úgy, hogy én életemben először csináltam.
Szóval nem egy nagy ördöngösség, csak egy kicsit lusták vagyunk, meg időnk sincs munka mellett, és inkább megvesszük a fagyasztott tésztát, amit így utólag azt mondom tovább tart széttornázni, mint egy ilyet kinyújtani. :D De ezt persze csak az én véleményem
É most beszéljenek a képek helyettem, holnap pótolom a hiányzó adatokat, este konzultálok anyósommal. :D
Bencinek a mákos jött be igazán :D

A tészta összedolgozva, a tetejét egy kis zsírral meg kell kenni 

Belisztezzük az abroszt, hogy ne tapadjon le a tészta

Egy kis zsírral meglocsoljuk

És nyújtjuk, ha kilyukad (mert kilyukad :D  ) nem kell megijedni :)

Tepsi méretűre vágjuk és megkenjük tojással
Benci is besegített és nagyon ügyes volt :D :D


A mákos kígyó :D :D


Így néztek ki sütés után


Remélem mindenkinek meg jön majd a kedve egy kis rétesevéshez legalább. :D
Holnap jövök a recepttel!!

2 megjegyzés:

Rozsika írta...

Köszi a recepte és a bemutatást mert rég meg akkartam készitenni de nem tudtam hogy hogy fogjak neki.

Angi írta...

Igazán nincs mit! :) Remélem sikerül összehozni a leírásom alapján, majd kérek visszajelzést, hogy hogy sikerült ha kipróbáltad :D :D